HTML

Passzív Agresszív

Ha az ember körülnéz, mindenhol azt látja, hogy passzív-agresszív csak kamaszgyerek, vagy legfeljebb partner lehet. Nem sok szót vesztegetnek a net-pszichológusok a szülőkre. Pedig szülőnek lenni a legideálisabb passzív-agresszív szerep. Ha minden kötél szakad, mindig be lehet dobni, hogy "Én adtam neked az életet!" vagy hogy "Csak érted éltem!" És nincs az a közönség (barát, ismerős, rokon vagy bíró), aki a gyereknek adna igazat. Mert hát ennyi szenvedést valakinek vissza kell fizetni...

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Bemutatkozás

2011.01.25. 22:02 P-A

Ez a blog elsősorban magamnak szól.

Hogy megértsem, miért veszítek el minden vitát a szüleimmel és hogy miért érzem, hogy nem ártatlan az, amikor látszólag csak érdeklődnek.

Állítólag a racionális embernek a legnehezebb egy passzív-agresszív egyeddel. Akkor ez nekem maga a pokol.

Ez a blog nem szerkesztett, nincsenek előre kitalált témák és sorozatok. De amit találok, azt megosztom veletek. És megpróbálok emlékezni rá, amikor legközelebb vitára adom a fejemet.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://passziv-agressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr322613655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

árvalányhaj44 2011.03.30. 16:35:33

Nagy megkönnyebbülés olvasni soraidat. Soha nem volt dolgom PA személlyel, míg anyósomat meg nem ismertem. Értetlenül áltam a helyzet előtt, hogy a 27 évig remekül működő problémamegoldó képességem totális csődöt mondott. BÁRMIVEL próbálkoztam, én szívtam meg. Minél kedvesebb voltam, annál nagyobb pofáraesés várt az út végén, és minél inkább kiálltam az igazam mellett, annál gonoszabb, önzőbb, álnokabb kígyó volttam, aki "bekavart neki"
Igazából most sem nagyon tudom, hogy mit csináljak vele,de legalább tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával.
Bármilyen ötletet szívesen fogadok a PA kezelésével kapcsolatban.

P-A 2011.04.16. 22:22:24

@árvalányhaj44: Szerintem az anyós-játszma már önmagában elég kemény dolog, főleg ha a fiát tartja a koronaékszernek, akiről nem hajlandó lemondani. Akkor te legjobb esetben mint az utód inkubátora jössz számításba. Rosszabb esetben még arra sem vagy érdemes.

nekem mondjuk elég kemény csata a szüleim érzelmi zsarolásától való elszakadás, úgyhogy különösen rossz szemmel nézem, amikor valaki a saját érdekében (nem egy partner kedvéért) meg sem próbálja ugyanezt. Én biztosan neheztelnék a pasimra is, ha nem védene meg az anyjától és hosszabb távon valszeg nem is tartanám elég magabiztosnak egy kapcsolathoz.
De persze a te részleteidet nem ismerem. Csak saját korábbi tapasztalataimról elmélkedek hangosan.

örülök, ha valamit használt a blog. Azt hiszem, a PA ellen az egyetlen valódi és használható tanács az, hogy FUSS! Csak van, amikor nem lehet.
süti beállítások módosítása