HTML

Passzív Agresszív

Ha az ember körülnéz, mindenhol azt látja, hogy passzív-agresszív csak kamaszgyerek, vagy legfeljebb partner lehet. Nem sok szót vesztegetnek a net-pszichológusok a szülőkre. Pedig szülőnek lenni a legideálisabb passzív-agresszív szerep. Ha minden kötél szakad, mindig be lehet dobni, hogy "Én adtam neked az életet!" vagy hogy "Csak érted éltem!" És nincs az a közönség (barát, ismerős, rokon vagy bíró), aki a gyereknek adna igazat. Mert hát ennyi szenvedést valakinek vissza kell fizetni...

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Miről ismerhető fel egy passzív-agresszív?

2011.01.25. 22:34 P-A

A PA első számú célja, hogy panaszkodhasson.

Ő semmiről nem tehet, mindenben ártatlan, nem is érti, min akadnak ki a hozzá közel állók.

Ezerszer idézett mondat. A buliban a sarokban egyedül duzzog valaki. Te megkérded:

"Mi a baj?"

"Á, semmi, ne is törődj vele."

Mikor mindenki elkezdi rosszul érezni magát (mert hiszen miféle ember az, aki bulizik, mikor valaki depressziós?) elérte a célját. Figyelmet is kap - és rendszerint van valaki, aki részletekbe menőem meghallgatja, és megpróbál tanácsot adni.

Ezzel besétált a csapdába. Van, aki egy életre.

A PA személyen ugyanis nem lehet segíteni, mert nem akarja, hogy megoldódjon a helyzet. Sokkal jobb sorolni, hogy mi miért nem jó - és persze mindenről más tehet.

Duzzogó lányokat vigasztaló fiúk gyakran sétálnak be ebbe a csapdába. Egy PA személyben fel fog tűnni az érzelmi mélység, és van, akinek ez szimpatikus. Csakhogy ez nem mélység, hanem egy feneketlen örvény, amelynek a célja, hogy kiszívja az áldozata életerejét.

A PA köznapi neve ezért energiavámpír, bár kétségtelenül nem tökéletesen fedi egymást a kettő.

A múlt tehet róla

A PA-nak a múltja tehet mindenről, a gyerekkora rémes és ezt mindenkinek meg kell érteni.

A PA soha nem él elég sokáig azon, hogy túllépjen a múlt hibáztatásán.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://passziv-agressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr112613735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zitus79 2013.12.17. 18:08:10

Van némi igazság abban,hogy a múlt tehet róla.Ezzel egyetértett az orvosom.Az ilyen embernél történhetett olyan élmény gyermekkorába,mikor megbüntették vagy megfenyítették ,mikor nyíltan konfrontálódott,kiállt magáért.Ezért sem kell gyávának titulálni.
Nálam 16 évesen kezdődött ez a probléma.1996-ban a szüleim beírattak egy vidéki ipari szakmunkásképzőbe,ami nekem ránézésből ellenszenves volt.Ott megpecsételődött a sorsom.Amit írok nem újdonság senkinek.Szóval nem ritka eset.Elég sok ,,problémás" ,,zűrös" gyermek járt az osztályba.Azzal kezdték,hogy kikérték maguknak,hogy beszéljek velük mindig szépen,mint a légi utas kísérő,de ők beszélhetnek velem úgy,mint a kapcával.Akármit elkezdtem a szemükbe egyenesen mondani,végig sem hallgatták.Félelmetes hangerővel ordibáltak.A végén semmit nem mondtam a szemükbe.Akkoriban nagyon megviselt a félelmetes ordibálás.Persze azóta erősödtem lelkileg.A végén semmit nem mertem nekik szóvá tenni úgy túl ordítottak.A tanár nagyon helyeselte az osztály viselkedését.Miért kell velem szépen beszélni,ki a fene vagyok akivel szépen kell beszélni,de én attól legyek mindenkivel kedves.5 éven keresztül nyeltem.Betörtek,mint a lovat.A végén elveszítettem az akaratomat,és vissza kezdtem fejlődni lelkileg.Nem tudtam semmire nemet mondani,mert mindent erőszakkal követeltek,és én voltam gyáva. Aki elítéli,és gyávának tartja a konfliktuskerülő magatartást és a félénk embereket az gondolkozzon egy kicsit. Vannak barátaim,és vannak akik szeretnek.Ritka rendes a párom,és az anyósom.A gyerekek érdekeit tudom képviselni,ha nem is mindig ,de igyekszem.Rengeteget jártam pszihológushoz,és könyvekre költöttem,de csak részterületen tudtam fejlődni.

zitus79 2013.12.17. 18:14:56

Én nem sorolom az ilyen embereket a gyáva kategóriába.Sokan el sem tudják képzelni,mekkora feszültség gyülemlik fel az ilyen emberben,mikor nyíltan kell konfrontálódnia.Az ilyen embernél folyamatosan büntették a nyílt konfrontációt.Egy idő után,meg ezt szokta meg,és ez a magatartás megszokássá vált.Ez tényleg egy tanult viselkedés.
süti beállítások módosítása