HTML

Passzív Agresszív

Ha az ember körülnéz, mindenhol azt látja, hogy passzív-agresszív csak kamaszgyerek, vagy legfeljebb partner lehet. Nem sok szót vesztegetnek a net-pszichológusok a szülőkre. Pedig szülőnek lenni a legideálisabb passzív-agresszív szerep. Ha minden kötél szakad, mindig be lehet dobni, hogy "Én adtam neked az életet!" vagy hogy "Csak érted éltem!" És nincs az a közönség (barát, ismerős, rokon vagy bíró), aki a gyereknek adna igazat. Mert hát ennyi szenvedést valakinek vissza kell fizetni...

Friss topikok

Linkblog

Archívum

A felnőtt a családban

2011.01.26. 11:38 P-A

Mindkét PA szülőm utolsó gyerek. Anyám mellőzött, gyakorlatilag arra tartották, hogy az idősebb testvére majd él, ő meg majd ápolja a szüleit - aztán ha meghalnak, csinál magával, amit akar. A maguk keresetlen módján meg is mondták neki. Ezért persze nekem kell kárpótolnom. Ő is megmondta nekem.

Apám késői, utolsó, akkora korkülönbséggel, hogy akár egyke is lehetne. A legkisebb királyfi, aki lehetett volna királylány is, ha az anyján múlik.

Én egyke vagyok. És ha az első, az utolsó vagy a közbeeső gyerekek közül bármlyik rám illik, hát az az első gyerek. Biztos akaratos is vagyok, de minden felelősséget is azonnal átvállalok. És abból volt sok odahaza.

8 éves voltam (tudom, mert új iskola) amikor egyik este sokatlan módon bejött az apán jó éjszakát kívánni. Én láttam a tévében, hogy meseolvasás, meg ilyenek, de nálunk nem dívott ez a szentimentális módi. Pragmatikus kérdés ez: mész aludni vagy csinálsz, amit akarsz. Szóval a fater bejött. (Felnőtt aggyal azt mondom, hogy biztosan bűntudata volt épp valamiért, de ez sosem derült ki és az eset nem ismétlődött meg.) Én - szokás szerint - bedőltem annak, hogy akkor nahát, mi itt barátok, legjobb barátok vagyunk és beszélgetni kezdtem. Kérdeztem tőle valamit, ami úgy kezdődött, hogy: "Apu, amikor gyerek voltam..."

Nem emlékszem a kérdésre, csak hogy mikor kimondtam, már nekem is feltűnt, hogy talán még mindig gyerek vagyok. De ettől függetlenül tényleg úgy gondoltam. Látszólag ő is, mert válaszolt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://passziv-agressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr512614663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása